Интервюта

Студио О+А: Интериорният дизайнер е поръчков писател

публикувана на 11.03.2014 от ARHITEKTURA.BG

Примо Орпилла - ръководител на Студио О+А

Примо Орпилла, ръководител на Студио О+А, разказва за екипа, философията и проектите на студиото в интервю за Архитектура.БГ:

Кои са Студио О+А? С какво се занимавате през по-голямата част от времето?

Ние сме дизайнерско студио, базирано в Сан Франциско, САЩ и стоим зад създаването на интериорите на компании като Facebook. AOL, Microsoft, Cisco, Yelp, Evernote и много други. Фокусът ни е интериори на обществени и офис пространства; обектите ни са предимно в Калифорния, но имаме проекти и в други части на страната. Според нас интериорният дизайн има голямо влияние върху начина на живот и работа и целта ни при създаването на офисни пространства винаги е да помагаме на хората, обитаващи тези пространства, да работят по-добре.

Започнали сте преди повече от 20 години в този бизнес като млади дизайнери. Интересното е, че не годините опит имат значение, а начинът на работа, нагласата, подходът. Как успяхте? Как създадохте и продължавате да създавате такива впечатляващи и стилни интериори? Каква е формулата ви за успех?

Ами... няма формула. О+А се разрастваше през годините, подхождайки към всеки проект като към нова приказка, която да бъде разказана по различен уникален начин на всеки клиент. Винаги сме били на мнението, че интериорният дизайнер е "поръчков писател" – ние разказваме историита на клиентите, не нашата собствена. Научавайки тези истории така, че да можем да ги пресъздадем в пространствени изразни средства, сме винаги в крак с това как се управлява бизнес и как хората работят. Подходът ни към всеки проект е сякаш той е първият ни.

Какво ще кажете за конкурсите – участвате ли в конкурси или предпочитате да работите директно с клиенти?

Не съм сигурен какво точно имате предвид. Ако питате дали взимаме участия в конкурси за дизайн – да. Но не изготвяме дизайн специално за конкурси, а представяме наши готови проекти в различни международни конкурси и често това води до добри резултати. Най-скорошният пример е за проекта ни Giant Pixel, който спечели награда на Interior Design Magazine за най-добър дизайн на годината, награда на Contract Magazine Interiors, награда на California Home and Design, а също така беше и финалист на наградите FX Design в Лондон. През 2011 Contract Magazine определи нашите ръководители Примо Орпилла и Верда Александър за дизайнери на годината.

В екипа ви има повече от 20 души. Трудно ли беше да запазите екипа през годините на икономическата рецесия? Имаше ли достатъчно работа, за да поддържате нивото?

През тези години бяхме доста успешни; когато големи компании се местеха, разрастваха се или се смаляваха, винаги имаше работа за интериорни дизайнери. Икономическите цикли ни направиха доста силни.

В сферата на интериорния дизайн има схващане, че архитектите виждат по-ясно цялостната картина и претендират, че правят по-добри интериори от дизайнерите, които не са архитекти. В същото време изглежда, че вие се справяте доста добре без да разчитате на доминираща роля на архитекти в екипа ви. Какво е мнението ви по въпроса – кой има по-добрата визия – професионалистът или непредубедените умове?

Имаме старши архитект в състава, а също така и няколко от нашите дизайнери са опитни архитекти, въпреки че предпочитат да работят само по интериорни проекти. Вярваме, че интериорният дизайн е архитектурен бранш, даже до голяма степен – най-интимният архитектурен бранш, защото интериорите са пространства, в които хората си взаимодействат най-лично. Всяко интериорно пространство е обусловено по някакъв начин от обвивката си, съществуващата архитектура, и ние винаги се опитваме да открием и да акцентираме върху най-ярките архитектурни дадености на пространствата, които разработваме. Все повече установяваме, че нашите клиенти от технологичните компании търсят пространства с характерен суров индустриален облик. Тяхната работа може и да е дигитална, но тяхната работна обстановка често е микс от бетон, дърво, метал и плочки.

Последният ви голям проект – офисите на Cisco – е много впечатляващ. Не само заради дизайна, но и заради самия факт, че сте имали възможност да работите с клиент от такъв ранг. Как се хващат такива големи играчи? Как ги убеждавате, че точно вие сте техните дизайнери?

Мисля, че големите компании идват при нас предимно, защото имаме ясна представа какво се случва в start-up общността и в екипите на технологичните предприемачи. Познати сме като пъргава и креативна фирма; нашите хора подхождат със страст към всяка задача, която захващат и това личи от работата им. Когато проектите излизат във вид, който сам по себе си говори, че са направени със страст, други компании също пожелават да станат част от това.

В днешно време има голям проблем с дъмпинга в сферата на архитектурата и интериорния дизайн. Много компании намалят цените си само от страх да не изгубят потенциален клиент с висока оферта. Има ли смисъл в това според вас, дори когато става дума за оцеляване и оставане на пазара?

Не сме срещали това явление при нашата работа.

Какво ще препоръчате на младите архитекти и дизайнери, които искат да развият свой бизнес в тази сфера? Кои са вашите три „must do“ и трите ви „never do“ към тях?

Е, трите „must do“ са: 1. Служете на клиента си. Успехът на клиента е ваш успех. 2. Продължавайте винаги да учите и да се променяте, докато учите. 3. Наслаждавайте се на работата си. Разберете, че сте част от по-широка култура на креативност.
А трите „never do“ са: 1. Никога не жертвайте интереса на клиента за собствени дизайнерски прищявки и капризи. 2. Никога не затваряйте ума си за нови идеи. 3. Никога не приемайте работа, за която не сте ентусиазирани. Да, може би, ако тъкмо прохождате в сферата, ще се наложи да вземете каквато работа успеете, но винаги се оглеждайте за нещо в дадената задача, което ви мотивира или от което да се учите. Хората прекарват голяма част от живота си в работа. Затова работата би трябвало да е удовлетворяващо преживяване. В действителност, това е основната философия, която стои зад повечето ни успешни проекти на работни пространства.

Благодаря ви за отделеното време за това интервю. Пожелаваме ви още много големи клиенти и впечатляващи интериори.

тагове

дизайн, САЩ, бетон, Сан Франциско, интервю, архитектура, студио, офис, пространство,

остави своя коментар

Препоръчано от каталога

търсене


най-четено

Още от блога


абонирай се за бюлетин

анкета

Кои теми и материали от сайта са най-интересни за вас?

Резултати